Przejdź do zawartości Przejdź do Menu głównego Go to English version Przejdź do Stopki strony

NASK i Grupa Interia rozpoczynają kampanię informacyjno-edukacyjną dla Internautów i mikrofirm.

Państwowy Instytut Badawczy NASK, pełniący m.in. funkcję rejestru domeny .pl, wspólnie z Grupą Interia.pl oraz podmiotami z Grupy Bauer Media w tym RMF FM oraz Sunrise Systems rozpoczyna 15 marca - w Dniu Domeny Internetowej - serię akcji edukacyjnych i informacyjnych. Dokładnie 33 lata temu, czyli 15 marca 1985 roku zarejestrowano pierwszą komercyjną domenę internetową: symbolics.com.

Na świecie są ponad 332 miliony domen internetowych, a co ok. 40 sekund rejestrowana jest nowa nazwa w domenie z końcówką .pl. Łącznie jest ich ponad 2,5 mln.

Obecnie jest ponad milion abonentów domeny .pl. Jednak wciąż w Polsce wiele firm czy osób prywatnych nie ma swojej domeny internetowej, mimo że liczna grupa internautów bardziej ufa firmom, które używają własnej domeny - mówi Tomasz Szladowski z Rejestru domeny .pl w NASK.

Dzień Domeny Internetowej

15 marca na stronach portalu Interia.pl i na antenie radia RMF FM będzie można dowiedzieć się więcej ciekawych i przydatnych informacji, skorzystać z wiedzy ekspertów od pozycjonowania i marketingu w Sieci z Sunrise Systems i innych agencji z Grupy Bauer. A wszystko po to, by rejestracja domen internetowych była bardziej przystępna dla przeciętnego Internauty, czy to prowadzącego działalność gospodarczą czy nawet dopiero planującego taką inicjatywę lub po prostu osoby, która chce aktywnie współtworzyć Internet - mówi Jakub Cel, kierownik Technologii i Usług Masowych z Grupy Interia.pl.

Na 15 marca partnerzy akcji - Rejestr domeny .pl oraz Grupa Interia przygotowali wiele inicjatyw i atrakcji związanych z domenami internetowymi. Internauci będą mogli m.in. poczytać i posłuchać o ciekawostkach na temat domen, sprawdzić swoją wiedzę w quizie, wygrać nagrody oraz przede wszystkim zdobyć praktyczną wiedzę jak wybrać odpowiednią nazwę i zarejestrować domenę internetową.